onsdag 25 juni 2008

Onsdag, nu vet jag

Hallå! Jobb idag, började 07.00 och skulle jobba till 12.00 men jobbade över till 15.00 ist, känns bra med lite mer pengar. Katja jobbade idag, skönt med nån man känner så man kan snacka lite skit & sådär, vi gör ju inte så mycket på jobbet haha skämt och sido. Men idag har vi faktiskt jobbat en hel del, vi fick hem alla varor till kiosken, godis & läsk & massor gott. Katja och jag utnyttjade våran personal rabbat kan jag lova er! Något som känns mindre bra är att jag kommer få min första lön i juli, och den är över juni månad, och den här månaden kommer jag bara jobba typ 30 timmar, så det blir inte så mycket pengar alls! Så får inte nån "riktig" lön förens den 25de augusti! Aah jag blir trött på skiten, men iofs så har jag ju pengar längre fram då med, jag menar om vi ska vara posetiva.

Nu vet jag:
Har börjar reda ut både det ena och det andra i mitt lilla huvud nu, känns jävligt skönt att kunna tänka klart och veta vad jag vill! Faktiskt så klarnade det upp endel när jag fick det här mejlet:

Allt medan vi blir äldre, lär vi oss att vissa personer som vi trodde att aldrig skulle strunta i oss, helt säkert gör just det en dag.
Ditt hjärta kommer att brista, troligen mer än en gång och det blir svårare för varje gång.
Även du själv kommer att ha sönder hjärtan – kom då ihåg hur det kändes när ditt eget gick i bitar.
Du kommer att gräla med din bästa vän.
Du kommer att söka tröst hos en ny älskare, på grund av vad den förra låtit dig gå igenom.
Du kommer att gråta över att tiden går för snabbt och med tiden kommer du att förlora någon du älskar.

Så, ta för många foton, skratta mycket och älska som om du aldrig blivit sårad, för om du så bara grubblar i 60 sekunder, är det en minut av för evigt förlorad lycka.

Den där delen, allt är så bra, så självklart! klart det borde vara såhär? Varför går jag runt och tänker på hur dåligt allt är? och hur svårt det ska vara för mej att lita på andra människor? Vafan, ta dagen som den kommer! Lev livet, och visst, om människorna som jag nu valt att lita på, sviker mej, så, Fuck off! Det är inte mer med det, ta det med en klackspark! Du behöver ju aldrig oroa dej för att bli ensam här i världen, det finna alltid nytt folk!


Sen kom den här delen:
Hitta en pojke som säger att du är vacker och inte att du är bra, som ringer upp dig även om du slängt på luren, som stannar uppe bara för att se dig sova.
Vänta på pojken som kysser dig i pannan, som har lust att visa upp dig för hela världen om du så bara var iklädd en säck. Killem som håller din hand inför sina vänner.
Vänta på honom som regelbundet påminner dig om hur mycket han älskar dig och om vilken tur han har som får vara med dig. Vänta på honom som säger till alla sina vänner: ' Det är hon... '

Okej, jag ska erkänna, kan det bli bättre än såhär tjejer? Ne tänkte väll det! Visst, det är lite överdrivet & smörigt men det är bara erkänna att ni skulle köpa det! Som det där med att kasta på telefonen, asså, om jag kastar på luren får jag väll tamefan skylla mej själv! Det vet jag ju om, men endå, om han skulle ringa upp, visst skulle ni bli glada? Men man kan inte bara ta, det gäller att ge med...
Så tänk på er själva, Glöm inte allt du är värd, att du är värd bättre än att sitta och vänta på att killen ska höra av sig, att han ska börja bry sig, för det gör han aldrig förens det är försent! Ut och lev livet istället och vänta på "killen", Men som sagt, GE och ta, det är viktigt.


Bara för jag vet hur jag kan leva mitt liv perfekt nu!
Ha en bra dag, det ska jag ha!
fyfaaan va skööönt!
Puss&kraaam :D

2 kommentarer:

  1. fan va pepp! mejlet va ju skitbra! haha jag säger bara att jag har tur, för jag har hittat exakt en sån kille :D puss påre bejb <3

    SvaraRadera
  2. haha ja jag tyckte det var sjukt bra jag med va ;) ja va glad för det & ta vara på varandra nu! hoppas min prins kommer snart med ;) PUSSSS <3

    SvaraRadera